Fritzøe engros vant beste stand 2023

Trevirke er en av våre viktigste kategorier

15. oktober 2025 åpner den 31. utgaven av byggenæringens viktigste møteplass: Bygg Reis Deg. Målet er å samle 400 utstillere fordelt på 18.000 kvadratmeter og 40.000 besøkende.

Messa hadde ikke vært det den er i dag, uten trevirke. For trevirke som byggemateriale står sterkt i norsk byggenæring og i norsk kultur. Ikke bare har vi mye skog, men trevirke er en betinget fornybar ressurs. Vi er derfor glade for at vi allerede har solgt over 900 kvadratmeter med stand til aktører innen nettopp denne kategorien.

Den største standen foreløpig, er det Fritzøe Engros som har sikret seg.  De vant årets stand i 2023 og marketingsjef Ole Kristian Hansejordet  forteller at de var godt fornøyde med fjorårets opplevelse og ser frem til at markedet løfter seg når vi kommer til messen i oktober i 2025. Derfor har de sikret seg samme standplassering som i 2023.

Også Woodlink, ProTre og Vyrk er blant utstillerne som igjen satser på Bygg Reis Deg. Det samme gjelder Bergene Holm som videreforedler mer enn 1,1 millioner kubikkmeter tømmer fra norske, miljøsertifiserte skoger. I tillegg finner du kjente aktører som Moelven, Talgø MøreTre, med flere.

Bygg Reis deg skaper fellesskap og sterke relasjoner til kundene

90% av utstillerne fikk kontakt med sine viktigste målgrupper etter Bygg Reis Deg i 2023 og 80% fikk kontakt med potensielle kunder som kan føre til salg etter messen.  

Bilde fra Hunton sin stand i 2023

– Bygg Reis Deg er blant de viktigste markedsaktivitetene vi gjennomfører i løpet av en toårs periode. Det er denne messen som definerer våre konsepter, fokusområder og produktnyheter for kommende periode, sier Hansejordet. Han fremhever også at messen bidrar til å bygge fellesskapsfølelsen internt og sterke relasjoner til både kunder og samarbeidspartnere. – Her kan vi vise vårt felles ansvar for utvikling av byggenæringen og dyrke fellesskapet gjennom aktiviteter som seminarer og konferanser eller via de små møtene på standen, utdyper han.

Gunnar Glavin Nybø, administrerende direktør for Bygg Reis Deg, istemmer: – Bygg Reis Deg er en arena hvor alle i trevirkeindustrien virkelig kan vise seg frem. Er du på jakt etter vekst, bør du være til stede hos oss. Da treffer du egne bransjefolk, men også andre i næringen som har glede av å kjenne til det du selger – som for eksempel entreprenører og arkitekter.

Messer gir positiv salgs- og markedsføringseffekt, sammenlignet med andre kanaler

Bygg Reis Deg arrangeres som vanlig i samarbeid med Nova Spektrum. De melder om solid økning på en rekke messer hittil i år. Tor W. Andreassen, en av Norges mest kjente eksperter på innovasjon ved Norges Handelshøyskole, mener messer er en supereffektiv salgs- og markedsføringskanal, spesielt for B2B-segmentet. Årsaken er at messer og arrangement gir en helt annen mulighet for å lykkes med å oppnå positiv salgs- og markedsføringseffekt, sammenlignet med andre tilgjengelige kanaler. Ifølge tall fra The Nordic CMO Survey 2024, velger 6 av 10 norske markedssjefer som opererer i B2B-segmentet å bruke messer som en viktig del av markedsføringsmiksen. Nybø legger til: – Det er mange utstillere innen kategorien isolasjon. Det gjør at dette området i Hall C blir spesielt attraktivt. Da kan besøkende lett få oversikt over hvilke løsninger som finnes på markedet, nyheter og hva som passer best til deres prosjekt. Jo flere isolasjonsaktører vi samler, jo bedre for både utstiller og besøkende. Det er vinn-vinn.

Gunnar Glavin Nybø
Gunnar Glavin Nybø

Økende interesse for messer

Bygg Reis Deg genererer gode og kvalifiserte leads

Over 80% av de besøkende på Bygg Reis Deg er beslutningstakere og fagfolk som er interessert i produktnyheter. Dette betyr at de som kommer til standen allerede har en interesse, noe som gir et godt utgangspunkt for å få kvalifiserte leads.  Nybø forklarer: «Bygg Reis Deg er en arena hvor aktørene i næringen virkelig kan vise seg frem. Er du på jakt etter vekst, bør du være til stede hos oss. Da treffer du egne bransjefolk, men også andre i næringen som har glede av å kjenne til det du selger – som for eksempel entreprenører, håndverkere og arkitekter.»

Nybø fremhever også at messen gir en unik mulighet til å la kundene se, føle og ta på produktene før de bestemmer seg for kjøp. Dette skaper en overbevisningseffekt som overgår tradisjonell annonsering.

Bestill stand i dag