Nova Spektrum
Adkomst Nova Spektrum
Bygg Reis Deg er et populært arrangement og parkeringsplassen på Nova Spektrum blir fylt opp først. For at adkomsten til messesenteret skal bli så smidig som mulig for deg vil vi tipse om messeparkering i nærheten av Nova Spektrum, innfartsparkeringer og kollektivtransport.
Her kan du lese mer om hvordan du enkelt finner frem til Nova Spektrum i Lillestrøm.
Transport og lagring
NOVA Spektrum Logistics står til tjeneste med all frakt av gods, her kan du lese mer om deres tjenester.
Møte og konferanserom
Nova Spektrum tilbyr moderne og nyoppussede møte og konferanserom tilpasset enhver anledning. Les mer om møte- og konferanserommene her.
Restaurant og catering
Møt dine kunder og samarbeidspartnere på Lillestrøm lobby.
Nova Spektrum hjelper deg med mat og drikke til messen og kan tilby en variert og spennende meny. Les mer om cateringtilbudet her.
Leadscanner
Ved å bruke Leadscanneren på din profil, kan du enkelt samle leads på messen.
Les mer om hvordan du bruker Leadscanneren her!
Monteringstider for messen i 2025
9.OKTOBER 07.00 – 22.00 (stands over 99m2)
10.OKTOBER 07.00 – 22.00 (stands over 70m2)
(Innkjøring av stort/tungt gods etter avtale
11.OKTOBER 07.00 – 22.00
12.OKTOBER 07.00 – 19.00
13.OKTOBER 07.00 – 22.00
14.OKTOBER 07.00 – 19.00
Demonteringsstider
18.OKTOBER 19.00 – 23.00 (Porter åpner ca. en timer etter stengetiden for messen grunnet fjerning av tepper i gang-sonene)
19.OKTOBER 08.00 – 23.00
20.OKTOBER 07.00 – 19.00
Nova Spektrum Design
Trenger du hjelp til å designe standen din?
Nova Spektrum har designere og prosjektledere som er spesialister på messedeltakelse og som gjerne hjelper deg.
Nova Spektrum skreddersyr et helhetlig opplegg ut fra dine behov og målsettinger, slik at du får maksimalt utbytte av deltakelsen på messen.
Kontakt Expo Design v/ Fredrik Lindland på tlf. 402 32 627 eller e-post: [email protected]
Utstillerservice Nova Spektrum
Planlegging av standen er en viktig del av messedeltagelsen. Om du trenger hjelp underveis er Nova Spektrum sine erfarne servicekonsulenter klare til å bistå deg.
Utstyr til standen
Alt du trenger til standen finner du i vår nettbutikk.
Dine bestillinger gjør du ved å gå til My Stand, logg inn. Fra My Stand logger du direkte inn i nettbutikken etter å ha valgt stand.
Har du spørsmål angående bestilling kontakte utstillerservice på:
tlf: 400 00 796
e-post: [email protected]
Våre åpningstider i 2025
Fredag 10/10 kl 08.00 – 16.00
Lørdag 11/10 kl 09.00 – 15.00
Søndag 12/10 kl 09.00 – 15.00
Mandag 13/10 kl 08.00 – 20.00
Tirsdag 14/10 kl 08.00 – 19.00
Onsdag 15/10 kl 08.00 – 15.00
Torsdag 16/10 kl 08.00 – 14.00
Fredag 17/10 kl 08.00 – 14.00
Customerservice finner du i glassgaten
I innflyttingsperioden i Glassgaten har vi en messeshop hvor du kan kjøpe nødvendige småting til standen. Som for eksempel vaskemiddel, skruer, tape, med mer.
I NETTBUTIKKEN KAN DU BESTILLE
Ferdig standløsninger
Møbler og utstyr
Disker
Tepper
Strøm og lys
Internett
Vann og avløp
Messepersonell
Blomster
Teknisk Informasjon
Nova Spektrum sitt reglement for utstillere og arrangører
Utstilleren plikter å følge det til enhver tid gjeldende reglementet hos Nova Spektrum. Reglementet er utarbeidet for å regulere forholdet mellom utstillere og sørge for å en best mulig opplevelse for utstillere og besøkende. Les om reglementet HER
Bygge- og dekorasjonshøyde, seil og bannere
Bygge- og dekorasjonshøyde for stands er maksimalt 2,5 meter. Etter søknad til Norges Varemesse ved teknisk konsulent, kan det bli gitt anledning til å bygge vegger og dekorasjoner eller henge seil og bannere i større høyder fra gulvet enn 2,5 meter. Søknaden må inneholde målsatte standtegninger og angivelse av byggematerialer, samt skriftlig godkjenning fra tilstøtende nabo stands. Søknaden må være Norges Varemesse i hende senest 5 uker innen innflytting starter. Seil, banner og dekorasjoner skal være i henhold til DIN 4102 B1 standarden.
Bruk av maskinsag/pussemaskin og lignende
Det er ikke tillat å benytte ovennevnte utstyr i utstillingshallene uten avsug.
Godshåndtering
For å sikre nødvendig transport inn og ut av hallene, kan gods som står i veien bli fjernet på utstillers regning. Oppbevaring av tomemballasje bestilles hos Utstillerservice.
Søppel
Arrangør fjerner vanlig avfall etter utstillingen. Demontering, fjerning av standkonstruksjoner, trematerialer, engangstepper ol., utføres av utstiller. Etterlatt utstyr vil bli fjernet for utstillers regning.
Tekniske spørsmål
Kontakt teknisk konsulent hos Nova Spektrum, Kristian Phifer, ved eventuelle spørsmål.
Tel. +47 48 20 23 00
E-mail: [email protected]
Markedsføring og åpningstider
Åpningstider i 2025
Utstillere har adgang til hallene 1 time før og etter åpning i messeperioden.
Onsdag 15.oktober kl 09.00 – 18.00
Torsdag 16.oktober kl 09.00 – 18.00
Fredag 17.oktober kl 09.00 – 18.00
Lørdag 18.oktober kl 10.00 – 18.00 (TBD)
Pinakkel Studio
Pinakkel Studio er et innholdsbyrå som leverer stillbilder og film på brief fra kunder. Som utstiller kan du kontakte dem om du trenger å få produsert en messefilm eller stillbilder som du ønsker å vise frem under Bygg Reis Deg. Pinakkel Studio leverer alt innen foto- og filmproduksjon.
Under messedagene vil Pinakkel sørge for å dokumentere alle stands med foto og lage reprotasjer fra utstillerne og andre aktiviteter på messen.
Ønsker du mer informasjon eller tilbud på film/bilde kan du ta kontakt med Daniel Holm på [email protected] eller +47 951 41 241
Inspirasjon fra Bygg Reis Deg 2023:
– Den digitale tvillingen gir deg mulighet til å orientere deg i hallene og lar deg besøke de ulike standene fra messen i 2023.
– I pressesenteret vil du finne bilder fra messen i 2023 og fra de ulike arrangementene som har blitt holdt.
Vi oppfordrer alle våre utstillere til å dele saker, nyheter, produktinformasjon og andre relevante ting med oss fortløpende slik at vi kan dele dette i vår kanaler. Har du noe du ønsker å dele med Bygg Reis Deg nettverket? Ta kontakt med oss på [email protected]
Her kan du lese mer og få tips og triks til din markedsføring på Bygg Reis Deg!
Hvem fortjener utmerkelsen årets beste stand
Bygg Reis Deg kjennestegnes av at mange utstillere gjør seg ekstra flid i å fremstå best mulig. Her kan du lese mer om kriteriene for å bli kåret til årets beste stand. Hvordan du kan lykkes på messe og hvilke kriterier måles man etter?.
Digital messe
Bruk den digitale standen din til å markedsføre din deltagelse på den fysiske messen.
Trykk her for mer informasjon om den digitale messeplattformen.
Hotell og overnatting
Bygg Reis Deg samarbeider også med flere hotellkjeder. Ta direkte kontakt med det hotellet du ønsker å benytte.
Thon Hotel Arena
Bygg Reis Deg har en egen avtale med Thon Hotel Arena hvor du kan bestille rom via en egen link.
Bestill hotellrom til Bygg Reis Deg i perioden 15 – 20 oktober 2025 HER: Booking av hotellrom på Thon Hotel Arena
Kr 2.695.- for én person i standard rom.
Kr 2.995.- for to personer i standard rom.
Kr 525.- per person per dag for lunsjbuffet.
Scandic Hotels
Det er mulig å bestille rom på www.scandichotels.no
Dersom du har spørsmål er det bare å ta direkte kontakt med hotellene:
Scandic St. Olavs Epost: [email protected] – Telefon: 23 15 56 00
Kr 1 590.- / enkeltrom inkl. frokost – tillegg for dobbeltrom kr 200.- (nytt tilbud kommer)
Scandic Victoria Epost: [email protected] – Telefon: 24 14 70 00
Kr 1 690.- / enkeltrom inkl. frokost – tillegg for dobbeltrom kr 200.- (nytt tilbud kommer)
Scandic Holberg Epost: [email protected] – Telefon: 23 15 72 00
Kr 1 290.- / enkeltrom inkl. frokost – tillegg for dobbeltrom kr 200.- (nytt tilbud kommer)
Scandic Solli Epost: [email protected] – Telefon: 23 15 57 00
Kr 1 490.- / enkeltrom inkl. frokost – tillegg for dobbeltrom kr 200.- (nytt tilbud kommer)
Scandic Lillestrøm Epost: [email protected] – Telefon: 23 00 23 00
Kr 1 990.- / enkeltrom inkl. frokost – tillegg for dobbeltrom kr 200.- Scandic (nytt tilbud kommer)