Isolasjons-leverandørene verdsetter Bygg Reis Deg
Bygg Reis Deg er byggenæringens viktigste møteplass og er dermed den arenaen som samler flest innen byggenæringen. I 2025 setter vi fokus på klima og sirkulær økonomi, energieffektivisering og innovative løsninger. For leverandører som leverer produkter innenfor isolasjon, er messen en unik sjanse til å vise frem hvordan deres produkter kan bidra til disse temaene til et bredt og relevant publikum.
I dag er vel 90% av Hall C fylt opp, men det er plass til flere. En av kategoriene som bidrar i denne hallen, er nettopp selskapene som selger og produserer isolasjon. Her finner du de store aktørene som Glava og Rockwool, men også mange av de mindre som Vartdal, CBI Norge, Norsk Trefiberisolering og Knaus.
En av de store utfordrerne i kategorien – Hunton – har knallet til med kategoriens foreløpige største stand på hele 275 kvadratmeter. – Vi i Bygg Reis Deg er veldig glade for å ha med oss disse aktørene på messelaget i 2025, sier administrerende direktør, Gunnar Glavin Nybø. Mange av disse har lange tradisjoner for deltagelse på Bygg Reis Deg og har opplevd verdien av å være synlige på messa. – Våre besøkende ser alltid frem til å avlegge disse et besøk, forteller han.
Oversikt over isolasjonsprodukter og –nyvinninger, gir deg et forsprang
Etter Bygg Reis Deg i 2023 meldte 90% av utstillerne at de fikk kontakt med sine viktigste målgrupper og 80% fikk kontakt med potensielle kunder som kan føre til salg etter messen.
Derfor mener vi at alle som er på messa – enten som besøkende eller utstiller – får et forsprang på andre i bransjen. Rett og slett fordi man får økt kunnskap om de siste løsningene, man møter de mest fremoverlente kundene og kan knytte viktige kontakter.
Noen av de som allerede har sikret seg plass i kategorien er som nevnt Hunton. – Vi er en fremtidsrettet aktør med mye på hjertet sier Marketingsjef, Anette Strømberg. På neste Bygg Reis Deg skal vi virkelig vise oss fra vår beste side og sørge for at enda flere tar i bruk våre produkter. Vi satser på ett oppsving i markedet i 2025 og 2026 og da er det viktig for oss å vise frem både produkter og menneskene bak merkevaren Hunton, forklarer Strømberg.
Felles for alle som har booket stand er at de alle ser Bygg Reis Deg som den beste arenaen for å vise frem sine produkter og løsninger, bygge merkevaren og generere leads.
Messer gir positiv salgs- og markedsføringseffekt, sammenlignet med andre kanaler
Bygg Reis Deg arrangeres som vanlig i samarbeid med Nova Spektrum. De melder om solid økning på en rekke messer hittil i år. Tor W. Andreassen, en av Norges mest kjente eksperter på innovasjon ved Norges Handelshøyskole, mener messer er en supereffektiv salgs- og markedsføringskanal, spesielt for B2B-segmentet. Årsaken er at messer og arrangement gir en helt annen mulighet for å lykkes med å oppnå positiv salgs- og markedsføringseffekt, sammenlignet med andre tilgjengelige kanaler. Ifølge tall fra The Nordic CMO Survey 2024, velger 6 av 10 norske markedssjefer som opererer i B2B-segmentet å bruke messer som en viktig del av markedsføringsmiksen. Nybø legger til: – Det er mange utstillere innen kategorien isolasjon. Det gjør at dette området i Hall C blir spesielt attraktivt. Da kan besøkende lett få oversikt over hvilke løsninger som finnes på markedet, nyheter og hva som passer best til deres prosjekt. Jo flere isolasjonsaktører vi samler, jo bedre for både utstiller og besøkende. Det er vinn-vinn.
Bygg Reis Deg genererer gode og kvalifiserte leads
Over 80% av de besøkende på Bygg Reis Deg er beslutningstakere og fagfolk som er interessert i produktnyheter. Dette betyr at de som kommer til standen allerede har en interesse, noe som gir et godt utgangspunkt for å få kvalifiserte leads. Nybø forklarer: «Bygg Reis Deg er en arena hvor aktørene i næringen virkelig kan vise seg frem. Er du på jakt etter vekst, bør du være til stede hos oss. Da treffer du egne bransjefolk, men også andre i næringen som har glede av å kjenne til det du selger – som for eksempel entreprenører, håndverkere og arkitekter.»
Nybø fremhever også at messen gir en unik mulighet til å la kundene se, føle og ta på produktene før de bestemmer seg for kjøp. Dette skaper en overbevisningseffekt som overgår tradisjonell annonsering.