Håper på vendepunkt for næringen
Etter noen års fravær er Byggma Group tilbake på Bygg Reis Deg – og det med både forventninger og nyheter i bagasjen. Med solide merkevarer som Forestia, Huntonit, Uldal, Smartpanel, Masonite Beams og Aneta Lighting, representerer Byggma en viktig drivkraft for fremtiden i byggenæringen. – Etter fem år med store variasjoner håper vi Bygg Reis Deg 2025 blir startskuddet for normalisering, sier Torunn Mangseth, markedsføringssjef i Byggma Group.
– Vi har deltatt på Bygg Reis Deg i mange år, faktisk godt over ti ganger. Etter noen års pause er vi klare for å vise frem en rekke viktige nyheter og få pulsen på bransjen. Det er noe helt eget med å møte både nye og kjente ansikter i et nøytralt messemiljø. Her får vi snakket med folk vi ellers ikke når like lett, forklarer hun.
Med hele treet som grunnlag
Byggma har lenge vært en forkjemper for sirkulær tenkning og effektiv ressursutnyttelse. Konsernets kjernevirksomhet er videreforedling av tre, og fokuset på bærekraft er mer enn et slagord – det er en integrert del av virksomheten.
– Vi har alltid vært opptatt av å bruke hele treet, lenge før bærekraft ble et markedsuttrykk. For oss handler det om å maksimere ressursene og samtidig bygge produkter og merkevarer med varig verdi.
To av konsernets selskaper, Forestia og Huntonit, er blant de aller første som har fått bruke opprinnelsesmerket Made in Norway – et kvalitetsstempel som assosieres med norske verdier som bærekraft, ansvarlighet og like vilkår.
Byggma har vært med på Bygg Reis Deg godt over ti ganger, og er med også i 2025.
Innovasjon som drivkraft
I en tid preget av både usikkerhet og raske endringer, velger Byggma å satse. Investeringer i utstyr, teknologi og kompetanse er en sentral del av strategien. Det samme er arenaer som Bygg Reis Deg.
– Vi deltar ikke bare for å vise oss frem, men også for å lytte. Det er når vi får innsikt i hva folk trenger at vi virkelig kan utvikle løsninger som gjør en forskjell.
– Nå er vi klare for å trykke på «reset»
Etter år med pandemi, økonomisk uro og svak byggeaktivitet, ser Byggma på messen i 2025 som et mulig vendepunkt.
– Vi håper Bygg Reis Deg blir et startskudd for normalisering – både i markedet og for dialogen i bransjen. Vi gleder oss til det fellesskapet og det påfyllet messen gir.
Et fellesskap som gir forsprang
Byggma er langt fra alene om å se verdien av Bygg Reis Deg. For mange aktører er messen en unik mulighet til å styrke relasjoner, lansere nyheter og hente innsikt på tvers av fagfelt. Nettopp derfor er det viktig at flere blir med.
– Vi har ikke landet alle detaljene ennå, men vi er mange kloke hoder som sammen skal sørge for å få maksimalt utbytte av deltakelsen. Det handler om forarbeid, tilstedeværelse og etterarbeid – og der har vi heldigvis lang erfaring.
Vil du være med på byggenæringens viktigste møteplass?
Bli med på Bygg Reis Deg 2025 – og få et forsprang på utviklingen.