Hvordan tar du vare på kundene dine?
I dagens samfunn er det mange måter å opprettholde kontakten med kundene sine på. For det første må man ikke være redd for å ta opp telefonen for å snakke med dem. For det andre må man ha et godt verktøy for å holde kontroll over hvem som ER våre kunder og hvem vi ØNSKER å ha.
Dette verktøyet skal hjelpe oss å prioritere og minne oss på når vi bør ta kontakt og hjelpe oss med å følge opp våre forpliktelser. Vår utstiller Lime Technologies kan blant annet tilby et slikt verktøy. Videre er det viktig å ha en klar plan på hvordan vi skal styrke relasjonen og sikre at de ikke går til en konkurrent. I denne sammenheng er det viktig at kunden alltid har følelsen av at du ønsker dem deres beste og at du skal gjøre alt du kan for å gi dem nok informasjon og øke sjansen for at de kan realisere den opplevelsen eller de målsettingene de er ute etter.
På Bygg Reis Deg messen forsøker vi å samle så mange bygg interesserte forbrukere- og profesjonelle aktører som mulig. De har det til felles at de er involvert i et privat- eller offentlig byggeprosjekt. Det betyr at samtlige aktører i det norske byggevaremarkedet kan treffe en- eller flere kunder under de 4 messedagene. (ifølge vår utstillerundersøkelse treffer 9 av 10 utstillere sine målgrupper på messen)
Spørsmålet blir da hvordan man kan bruke messen til å ta vare på sine eksisterende kunder.
Det er viktig å være godt forberedt på at messen er det stedet hvor man kan gjennomføre et fysisk møte på en effektiv og hensiktsmessig måte. Selvfølgelig vil alle ha en stand hvor de stiller med sitt beste mannskap og viser frem menneskene i teamet, produkter- og tjenester som skal bidra til at kunden fortsetter å handle hos dem. I tillegg er det viktig å lage opplevelser som kundene oppfatter som ekstra verdifulle og som knytter dem enda sterkere til dere som leverandør.
Noen enkle forslag kan være:
- Utvikle egne kundefordelsprogram for de som besøker dere på messen.
- Holde et foredrag med relevant innhold fra dere med påfølgende omvisning og servering.
- Invitere til frokost, lunsj eller kveldsarrangement i kombinasjon med omvisning på standen.
Dersom du skal ivareta dine eksisterende kunder i 2022, men ennå ikke har bestilt plass på Bygg Reis Deg messen 20-23 oktober 2021 kan du gå inn HER