Hultafors Group Norge på Bygg Reis Deg 2021
Vi forbereder nå den 29. Bygg Reis Deg messen 20.-23. oktober og tok i den anledning en telefon til en av våre utstillere: Hultafors Group Norge, som er et ledende internasjonalt selskap innen håndverktøy, verneutstyr og stiger designet for byggebransjen. Her fikk vi prate med Meyla Enerly, Marketing Manager i Hultafors Group Norge, som kunne fortelle litt om hvordan det står til hos dem og hva de tenker rundt årets Bygg Reis Deg:
I disse tider er vi gode på digital kommunikasjon. Vi har jevnlig Teams-møter med forhandlere. Samtidig så har vi utviklet oss på nyhetsbrev og i sosiale medier. Her har vi hatt fokus på å bygge opp SoMe -profiler på alle merkevarene våre. Flere av de store kjedene har også vært med på flere produktinnspillinger til interne opplæringer, som blant annet Optimera og nå Mestergruppen. Det har fungert kjempefint, legger hun til.
Har dere startet på forberedelsene til årets messe?
Vi starter nå på selve prosessen med å tegne og bygge standen. I forkant av messen skal vi markedsføre deltagelsen vår gjennom nyheter og vise frem de nye merkevarene vi har fått siden 2019. Vi planlegger også noen konkurranser på standen. Ellers så ser vi frem til å møte forhandlere og sluttkunder og få feedback på produktene våre, sier Meyla.
Hvilken nytteverdi har Bygg Reis Deg hatt for dere de siste årene?
Vi deltok på Bygg Reis Deg for første gang i 2015. Vi satt tidligere med den oppfatningen at Bygg Reis Deg var en ren forbrukermesse, men opplevde den gang at messen var en fin arena å treffe proffkunder og kjedekundene våre på. Siden 2015 har vi gradvis økt størrelsen på standen vår, som et resultat av at vi har fått flere merkevarer, sier hun.
I denne bransjen er det viktig å «ta» og «kjenne» på produkter, sier Meyla og viser til eksemplet om en entreprenør som hadde brukt hele 7 år før han fant ut at et av produktene deres var nytt på markedet.
Vi har veldig mange produkter og er avhengige av å kunne vise alle produktene våre på en god måte, i tillegg til å kunne skape aktiviteter på standen vår. På Bygg Reis Deg får vi som produsent vist frem en større bredde av vårt sortiment, i tillegg til at vi møter sluttkunden og får direkte tilbakemeldinger på produktene våre. Møteplasser som Bygg Reis Deg utgjør derfor en viktig del av vår markedsføringsstrategi, sier Meyla.
Vil du si noe om hva vi kan vi forvente å se fra dere på Bygg Reis Deg?
Vi skal blant annet vise frem et nytt varemerke, som vi viste en smakebit på i 2019: Hellberg Safety – som nettopp har lansert verne- og kapselbriller. Vi skal også vise frem et nytt konsept med verktøybæring, CLC, som vi kjøpte i fjor. Det skjer også utrolig mye spennende teknologi for både klær og sko om dagen, som vi gleder oss til å vise frem. Vi kommer også til å vise frem klær for vintersesongen, nye meterstokker og mye mer. I år har vi flere produktlanseringer, så vi har mye spennende å vise frem i oktober, legger hun til.
I år er det jo ekstra spesielt og vi er spente på hvordan dere legger opp neste messe. Vi ser virkelig frem til å ta opp tråden igjen på Bygg Reis Deg og møte sluttkunder og forhandlere som er engasjerte i våre produkter, avslutter Meyla.
20.-23. oktober åpner Bygg Reis Deg dørene på Norges Varemesse i Lillestrøm
I år er vi glade for å kunne presentere et stort mangfold av utstillere med flotte kvalitetsvarer- og tjenester fra ulike leverandører- og importører. Vi jobber mot det som ser ut til å bli den viktigste messen i vår 67 år lange historie og skal sørge for at messen blir gjennomført i trygge rammer med lav terskel for å skape gode dialoger. Det faktum at vaksinasjonsprosessen i Norge er i gang gjør at vi i Bygg Reis Deg har god tro på at vi skal kunne gjennomføre en bra messe også i år. I tillegg kommer vi med et nytt tilbud hvor man kan delta med en digital stand for å øke synligheten og rekkevidden av sin deltagelse. Les mer om vårt digitale messetilbud her.