Et springbrett mot fremtiden
I disse dager er det mange som sikrer seg stand på neste års messe. I den anledning tok vi en prat med marketingsjef, Ole Kristian Hansejordet i Fritzøe Engros som har sikret seg samme plassering som i 2023. Han er godt fornøyd med fjorårets opplevelse og ser frem til at markedet løfter seg når vi kommer til messen i oktober i 2025.
Bygg Reis Deg er blant de viktigste markedsaktivitetene vi gjennomfører i løpet av en toårs periode. Det er denne messen som definerer våre konsepter, fokusområder og produktnyheter for kommende periode sier Hansejordet. Messen bidrar til å gi oss en følelse av fellesskap og sterke relasjoner til både kunder og samarbeidspartnere. Her kan vi vise vårt felles ansvar for utvikling av byggenæringen og dyrke fellesskapet gjennom aktiviteter som seminarer og konferanser eller via de små møtene på standen.
Hos oss i Fritzøe Engros starter vi planleggingen allerede når vi analyserer siste messe. Da gjennomgår vi hvordan vi fikk frem våre produktnyheter og konsepter. Så får vi en ny deadline å forholde oss til frem mot neste messe, vi jobber alltid langsiktig og nøye i det vi gjør. Det betyr at alt vi ønsker å lansere skal være klart til Bygg Reis Deg 2025. Det blir jo en lang planleggingsfase, men det gjør også at alle ansatte involveres. Når vi nærmer oss messestart er det herlig å kjenne på at hele laget har bidratt til å dra lasset sammen og at alle ansatte står klar til start.
Vi legger ned mye tid og ressurser i vår deltagelse, men når vi ser den responsen vi får fra kunder, samarbeidspartnere, leverandører, ansatte og eiere, konkluderer vi alltid med at det er verdt det. Vi får effekt av deltagelsen på så mange områder. Vi får frem vår profesjonalitet og kvalitet i alle ledd på en perfekt måte og viser at vi ønsker å være en ledende aktør innen vårt segment. Dette er helt klart den beste teambuilding aktiviteten vi kan gjøre i løpet av en toårs syklus og det sørger for at alle ansatte kan gi seg selv en skikkelig klapp på skulderen når vi er ferdig.
På neste års messe skal vi fortsette å vise frem bredden i vår produktportefølje. I tillegg lover vi at vi kommer med noen spennende nyheter som skal fange interessen både til bygg- og boligeiere, arkitekter og utførende byggmestere. Vi vant jo prisen for beste stand i 2023 og skal jobbe videre med det konseptet og sørge for å skille oss ut på en positiv måte også i 2025.
Vi setter stor pris på det arbeidet Bygg Reis Deg gjør for hele tiden å forbedre seg sier Hansejordet. Det at dere utvikler messen sammen med utstillerne og sørger for positivt engasjement og presentasjon av produktnyheter og aktuelle temaer er viktig for oss sier han. Jeg ser for meg at neste års messe blir et springbrett inn i fremtiden og at Bygg Reis Deg kan gi «startgass» til alle de utstillerne som har noen nyheter de ønsker å få frem.
Mitt tips til andre utstillere er at de bør sette søkelys på seg selv, planlegge godt over lang tid, være tydelig på hva de vil fortelle til hvem og sørge for å ta med seg fysiske produkter som man kan ta, føle lukte og «smake» på. Tørre å skille seg ut og gjøre noe annerledes er viktig. Vi i Fritzøe Engros skal i alle fall sørge for å stille godt forberedt med et bredt sortiment og mange produktnyheter. Vi skal sørge for at de besøkende får et godt innblikk i våre plater, terrasser og interiørprodukter slik at de blir inspirert til å ta disse i bruk. Nye og spennende konsepter kommer til å bli vist frem, samtidig som det troverdige budskapet skal ligge i bunnen. Hos oss skal du bli kjent med alle de fine folka vi har på laget, som hver dag går på jobb for å utgjøre den lille forskjellen. Vi skal være klare når markedet tar av og håper at alle finner veien til Lillestrøm og Bygg Reis Deg 15-18 oktober 2025 avslutter Hansejordet.