165 år med innovasjon, kvalitet og pålitelighet
Når Bygg Reis Deg går av stabelen 15-18. Oktober 2025, er verktøymerket Bahco en av utstillerne som ønsker å vise frem sine nyeste produkter og løsninger. Bahco er et verktøymerke som tilhører SNA Europe som er en del av Snap-On incorporated. Bacho har en katalog med over 24.000 produkter og representerer mer enn 165 år med erfaring hvor nytenkning og innovasjon hele tiden har stått sentralt.
Banebrytende innovasjoner
SNA Europe er en ledende verktøyprodusent som utvikler innovative og presise løsninger for industrielle utfordringer gjennom Bacho, men også andre merkevarer som Irimo og Lindström. Produktene fra Bahco fokuserer sterkt på innovasjon, ytelse og ergonomi, noe som gjenspeiles i flere av deres oppfinnelser: De står blant annet bak den justerbare rørtangen, skiftenøkkelen, flerkomponents håndtakene og Sandflex ®-sager. – Vi har registrert mer enn 400 patenter og mottatt flere priser, uttaler markedskoordinator Kari Olsen.
Etikk, helse og kvalitet
De fleste Bahcoproduktene produseres i egne fabrikker rundt om i Europa og selges så til profesjonelle fagfolk og de som gjør jobben selv via våre forhandlere. For å kunne gi våre forhandlere verktøy av høyeste kvalitet deler hele organisasjonen felles verdier: helse, kvalitet og etikk. Forhandlerne og Bahcos sluttbrukere, kan derfor stole på at verktøyene er de aller beste. – Vår ambisjon er å bli gjenkjent som et profesjonelt og sikkert selskap man kan stole på, forteller Olsen og presiserer at de setter folkets helse og sikkerhet i førersetet.
Hvorfor er det en fisk og en krok i logoen?
Bahcos logo, som prydes av en fisk og en krok, er et historisk symbol på kvalitet. Logoen ble skapt i 1886, da Bahco brukte stål som tidligere ble brukt i fiskekroker til å produsere sine første sagblad. Merket med fisken og kroken fantes på hvert eneste sagblad for å vise kvaliteten. – Denne stolte tradisjonen er fremdeles et viktig symbol på selskapets fokus på holdbarhet og kvalitet, kommenterer Olsen.
Bruker Bygg Reis Deg til å knytte sterkere bånd til kunder og nye forbindelser
Hele Bacho ser frem til å møte fagfolk fra hele byggenæringen for å presentere sine nyeste produkter og løsninger på Bygg Reis Deg 2025. Olsen forteller at de gjennom innovasjon og en sterk produktportefølje ønsker å styrke relasjonene med eksisterende partnere og etablere nye forbindelser.
Ønsker du å lære mer om Bahco? Besøk dem på Bygg Reis Deg 2025 og les mer om hva de kan tilby på bahco.com eller på Instagram og Facebook.