BEWI stand på messen i 2023

Derfor gir Bygg Reis Deg resultater

I en digital verden kan det være fristende å tro at messer er mindre relevante enn før. Men for byggenæringen er Bygg Reis Deg fortsatt en uvurderlig plattform for å bygge relasjoner, styrke merkevaren og vise frem nye produkter og løsninger. Fysisk tilstedeværelse gir unike muligheter som digitale kanaler rett og slett ikke kan erstatte.

Møter ansikt til ansikt bygger tillit

En av de største fordelene med å være fysisk tilstede på Bygg Reis Deg er muligheten til å møte både eksisterende og potensielle kunder ansikt til ansikt. Fysiske møter skaper en umiddelbar tillit og åpner for ekte samtaler. Her kan du vise frem deres nyeste produkter og tjenester i et miljø hvor konkurrenter og kunder er samlet på ett sted. Dette er en god mulighet til å skille seg ut i markedet, og ved å demonstrere produkter live kan du vise de besøkende hvordan løsningene fungerer i praksis og svare på spørsmål direkte. Kategorisjef i Løvenskiold, Christer Brevik sier, «Vi ser på BRD som en arena for samarbeid og samvær, både med eksisterende og nye kunder.» ​

Direkte kontakt med målgruppen

I en god miks av markedsføringskanaler og tiltak er Bygg Reis Deg en annerledes og effektiv kanal som supplerer og styrker de digitale. Messen tiltrekker seg beslutningstakere fra hele byggenæringen, og gir deg muligheten til å bygge nettverk og hente leads som kan generere langsiktige inntekter. Gjennom fysisk tilstedeværelse får dere direkte kontakt med målgruppen slik at dere kan lære, og forstå dem enda bedre. Marketingsjef i BEWI, Svend Anders Karlsen-Moum legger vekt på viktigheten av å være tilstede på messen, “For oss handler BRD om å bygge sterke, langvarige relasjoner – både med eksisterende kunder og nye samarbeidspartnere”.

Bygg merkevaren deres ved hjelp av alle sansene

Bygg Reis Deg gir deg en gyllen anledning til å vise seg frem for mange svært interessante målgrupper. Vi mennesker knytter tettere bånd til en merkevare om vi benytter flere sanser, og gjerne samtidig. På stand kan du dra veksel på alle sansene som lukt, syn, hørsel, smak (!) og følelser på en helt annen og langt sterkere måte enn i noen andre kanaler. Dessuten vet du at de som kommer på messa er en del av byggenæringen. Flere studier og forskning viser at de som har den sterkeste målgruppen, genererer flere leads og har høyere salgstall enn de som er mindre kjente. Årsaken er rett og slett at de oftere er øverst på lista når behovet melder seg. Den raskeste veien til en sterk merkevare er derfor messer eller andre eventer.