Folkeliv på Bygg Reis Deg 2023

Bygg Reis Deg – en unik mulighet for vekst 

Byggenæringen er Norges største fastlandsnæring og består av 400.000 medarbeidere, fordelt på 100.000 bedrifter. Samlet står næringen for en verdiskapning på 400 milliarder kroner pr år. Bygg Reis Deg er denne næringens viktigste og største møteplass. Her møtes topp- og bredde fra de ulike yrkesgruppene og bransjene som er involvert i en byggeprosess.  Alt i alt er det over 30 yrker som er involvert i en byggeprosess hvis man involverer alt fra prosjektering og planlegging, til den siste malingsdråpen er tørket.  Mange av disse har besøkt vår messe opp igjennom årene og i 2025 er ambisjonen å samle 400 kunnskapsrike utstillere og 40.000 kunnskapshungrige besøkende. Så langt er 75% av arealet fra forrige messe solgt, og mange er interessert i å delta.  

Dette blir med andre ord det største «materialtreffet» i Norge i 2025.

Vi gleder oss over at det er mange som hever blikket og ser mot 2026 når de vurderer å delta hos oss. For selv om hverdagen er tøff i dag vet vi at om Norge skal lykkes med våre fremtidige klima- og bærekraftsmål MÅ byggenæringen lykkes. Det betyr at det er våre utstillere som sitter på løsningene. Utfordringer vi står overfor vil gi store muligheter for de som ønsker å bidra med morgendagens løsninger både innen bolig, bygg- anleggsmarkedet.

Nå er det mange som vurderer hvilke aktiviteter man skal prioritere neste år, da er det på sin plass å stille spørsmålet: Har dere råd til ikke å være med på Bygg Reis Deg? 

Heat Work er en trofast utstiller på Bygg Reis Deg
Heat Work fra Narvik er en trofast utstiller på Bygg Reis Deg

Hos oss kan du utvide din kundebase

Skal din bedrift beholde sine kunder, men ikke minst treffe nye kunder er Bygg Reis Deg en unike møteplass hvor du treffer både egne og konkurrentens kunder. Her møter man både profesjonelle aktører (80% av de besøkende i 2023) og bygginteressert publikum som er på jakt etter de siste nyhetene.  Hos oss kan utstillerne presentere hele sitt produktsortiment i tillegg til at de kan møte alt fra utbyggere, arkitekter og rådgivende ingeniører som beskriver varer til store nye bygg og renoveringsprosjekter til huseierne som skal bygge eller oppgradere sin egen bolig til morgendagens standard.

Sammen om utfordringene mot 2030 

Bygg Reis Deg 2025 vil fokusere på sirkulærøkonomi, energieffektivisering og nye løsninger. Lykkes byggenæringen å utvikle gode løsninger innenfor disse tre områdene, vil mange av våre felles utfordringer mot 2030 være oppnåelig. Det er mange av aktørene i byggenæringen som sitter på produkter og løsninger som vil bidra inn i det grønne skiftet. De som kommer på Bygg Reis Deg får med andre ord en mulighet til å bli kjent med disse løsningene og ta dem i bruk. På den måten får de et forsprang på konkurrentene som de ellers ikke ville hatt.  

Dsc 3990
Administrerende direktør, Nina Solli i NHO Byggenæringen fra åpningskonferansen i 2023.

Satse eller bremse i nedgangstider? 

Det finnes mange eksempler på virksomheter som har satset i nedgangstider. Felles for dem alle er at de har vært godt posisjonert idet markedet snur og etterspørselen øker. En slik satsing krever mot og en solid økonomi. Istedenfor å satse på profittmaksimering når markedet svikter, er det i et lengre perspektiv kanskje mer lønnsomt å investere i økte markedsandeler?  

Bygg Reis Deg er en arena hvor hele næringen møtes for å dele kunnskap, kompetanse og nye løsninger. Det er en fysisk møteplass der man i løpet av noen dager kan gjennomføre en rekke verdifulle møter som vil gi et helt annet engasjement og kvalitet når man skal vise frem sine løsninger – enten det er innen rør, stillas, arbeidsklær eller teknologi.  

Messer – en unik mulighet til å lykkes

En av Norges mest kjente eksperter på innovasjon, er professor Tor W. Andreassen ved Norges Handelshøyskole. Han understreker at messer og arrangement gir en helt annen mulighet for å lykkes, sammenlignet med andre tilgjengelige kanaler. Dette er også en viktig årsak til at et flertall av norske markedssjefer i B2B-segmentet velger å bruke messer som del av den samlede markedsføringsmiksen. Det viser tall fra The Nordic CMO Survey 2024. 

I tillegg melder vår samarbeidspartner Nova Spektrum en økning på en rekke messer så langt i 2024.  

Da er det kanskje på tide å investere noen kroner på Bygg Reis Deg 2025?